תאונת טוטאל לוס – מה עושים מול חברת הביטוח

מה עושים במקרה של טוטאל לוס ?

 

בתאונה קשה שבה כלי הרכב ניזוק עד כדי כך שהוא כבר אינו יכול לנסוע או לשמש למשהו ללא תיקון רציני במוסך, מגלה הנהג הנבוך לעתים להפתעתו שחברות הביטוח חושבות אחרת. גם אם החוק מחייב אותן להכריז על אובדן מוחלט של הרכב משום שלפחות 60% ממנו כבר אינם מתפקדים והרכב אינו כשיר לעלות על הכביש, מוצא עצמו הנהג המבולבל וחסר הידע המקצועי הנחוץ מול שמאי רכב שאינו פוסק לו את מלוא הנזק שיאפשר לו לקבל פיצוי מלא על ערך הרכב, ובכך לשחרר אותו ממנו ולהפקיד את רישיון הרכב במשרד הרישוי לתמיד.

 

טוטאל לוס כבר אינו ברור כל כך

טוטאל לוס הוא השאיפה של כל מבוטח במיוחד אם הרכב ישן. אבל בשנים האחרונות צמח לו ז’אנר חדש של הגדרות נזק לרכב לאחר תאונה, שנקרא אובדן להלכה, והוא מסתבר כאינטרס האמיתי של חברות הביטוח והמוסכים. אובדן להלכה הוא הגדרת נזק לא מוחלט של הרכב, כך שהוא מכשיר את הרכב להמשיך לנסוע על הכביש לאחר תיקון לא אחראי במוסכים שלא תמיד כולם בשטחי הארץ, או למכור את חלקיו לצורך חלקי חילוף משום שהם יקרים מאוד וכדאיים לבעלי מוסכים. חברת הביטוח, מצדה, מקבלת את הרכב לרשותה במחיר נמוך ממחירו האמיתי ועוד מרוויחה עליו את מחיר החלפים הנסחרים.

 

התנהלות מול חברת הביטוח למבוטחי רכב

מכאן נובע שהתנהלות חברת הביטוח יכולה להיות משמעותית למבוטח לפי הגדרת הנזק וגובה הפיצוי שהוא עשוי לקבל מחברת הביטוח. על החברה לפצות את בעל הרכב במלוא הערך המופיע במחירון הרשמי, כולל אביזרים ותוספות לרכב. בעל רכב ישן עשוי לרצות שהרכב שלו יוגדר כטוטאל לוס, אבל תאונות לא קשות עלולות להורידו מהכביש גם אם מדובר בנזק מועט. לפיכך חשוב מאוד לדעת כיצד להתנהל מול חברת הביטוח, לדעת את זכויות בעל הרכב ואת האפשרויות העומדות בפניו לאחר תאונה. הגדרת האובדן להלכה אינה מועילה לו והוא מפסיד גם את מלוא הערך וגם את הרכב עצמו.

 

מה עושה חברת הביטוח ומה אתה יכול לעשות?

מותר לחברת הביטוח לעשות זאת משום שלאחר ששילמה למבוטח את הערך שכן הסכימה לשלם אותו הרכב הופך לרכושה. כאן יש לזכור שחברת הביטוח הופכת לבעלת אינטרס כמו בעל מוסך ולכן יש לנהל את המשא ומתן אתם בהתאם, משום שבעלי מוסכים מרוויחים מחלקי החילוף היקרים. חברות הביטוח משלמות למבוטח פחות, סוחרי הרכב שהם המוסכים עצמם מקבלים חלפים יקרים במחיר מופחת ורכב סחיר שאפשר לשפץ אותו ולהעלות שוב על הכביש, גם אם הוא מהווה סכנה ממשית וודאית לציבור. הפתרון היחיד שנותר למבוטח לעשות הוא להתנגד ללחץ המופעל עליו משום שככל הנראה אם הוא מסכים לעסקה כזאת הביטוח לא מחויב לשלם לו את מלוא הערך אם הוא מוכר את הרכב הניזוק מרצונו.

 

צרו קשר עם מרכז שירות אדיב א. ארמוזה – מוסך מורשה עבור רכבי מאזדה, פורד בירושלים- המומחה בנושא טיפולי רכב במסגרת פרטית והסדר עם חברות הביטוח !

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד