שירות לרכב פורד S-MAX

טיפול בפורד S-MAX

פורד S-MAX הוא רכב מרשים עם מפרט טכני מפואר. הרכב מגיע בשני דגמים עם רמות גימור שונות והבדלים שבאים לידי ביטוי בעיקר בפסי קישוט, ספי הדלתות הקדמיות (גימור רגיל מול גימור אלומיניום), תאורת נורות, פסי תאורת לילה בגוון אדום בשידת האחסון העילית ותאורות נוחות תחתונות לאיזור הרגליים במושבים הקדמיים. בכל הנוגע למכשירים ובקרים, ההבדלים הם בגג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי בדגם המשופר וגם בממשק אדם-מכונה בעל תצוגה דיגיטלית עבור הנהג על גבי לוח השעונים.

למרות ההבדלים בין רמות הגימור של הדגמים, המפרט הטכני הבסיסי זהה: מי שמעוניין ברכב חזק ואמין יגלה בפורד S-MAX התנהגות כביש מהנה, עיצוב מתקדם ומראה שרירי שבא לידי ביטוי במידות חיצוניות, מידות פנימיות ומידות איזור המטען. גם בקטגוריות של מנוע, ביצועים, מערכת היגוי, מערכת הנעה ומערכת מיתלים יש לדגמי פורד מן הסוג הזה הרבה מה להציע. מצד שני, חשוב להקפיד על טיפול בזמן ובמוסך מורשה על מנת להפיק מהם את המרב.

טיפולי תחזוקה בולטים

בדיקה של מרווח השסתומים במנוע מתבצעת כל 135,000 ק”מ או 6 שנים, המוקדם מביניהם. רצועת הנעה נבדקת בכל טיפול המתבצע כל 15,000 ק”מ או 12 חודשים, לעומת החלפה של רצועת תזמון במנוע דיזל המוחלפת גם היא כל 135,000 ק”מ או 6 שנים. עוד בגזרת המנוע נדרש מוסך מורשה לבצע בכל טיפול החלפה של שמן מנוע ומסנן שמן מנוע. את מערכת הקירור אפשר רק לבדוק כל 30,000 ק”מ או שנתיים.

במערכת הדלק הטיפול הקבוע כולל בדיקה של סיבובי מנוע בסרק, בדיקת מסנן אוויר וריקון מסנן סולר ומשקעים. החברה גם דורשת החלפה של מסנן דלק כל 45,000 ק”מ ברכבי הדיזל. פריטים מטופלים לא פחות חשובים הם הצינורות הקשיחים שנבדקים בכל טיפול, מערכת הפליטה, כמות נוזל וריכוז אלקטרוליט במצבר וחיבוריו וכל מערכות החשמל. כוונון של אורות ראשיים מתבצע בדגמי פורד כל 45,000 ק”מ בלבד.

מה בודקים בשלדה ובמרכב?

עיקר הטיפול התקופתי המתבצע כאמור כל שנה או 15,000 ק”מ הוא בשלדה ומרכב. כאן בודקים דוושת בלם, מיכלי נוזל שטיפה, צנרת וחיבורים של הבלמים, בלם חנייה, מגבר בלם, בלמים קדמיים ובלמים אחוריים. יש להחליף את נוזל הבלמים של הרכב כל 24 חודשים ולוודא שימוש בנוזל המאושר על ידי היצרנית. בדיקות שוטפות נוספות המתבצעות בכל טיפול ללא יוצא מן הכלל הן עבור נוזל מערכת היגוי, מערכת ההיגוי ההידראולית, מערכת היגוי ושיכוך, גומיות לציריות ומצב מרכב לרבות חלודה וקורוזיה. אנשי מקצוע גם נדרשים לחזק ברגים ואומים בשלדה ובמרכב בכל טיפול אך להחליף כריות אוויר לעיתים רחוקות מאוד וכל 15 שנים בלבד.

מי שרוצה לשמור על ערך הרכב ועל בטיחות הנסיעה לא יכול להרשות לעצמו להתפשר. הטיפולים הנדרשים ברכבי S-MAX יבטיחו את תקינותם כל עוד הם מבוצעים במוסך מורשה, אמין ובעל ניסיון מוכח- אנו כאן עבורכם עם שירות פורד המקצועי ביותר שניתן !

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד