שירות לרכבי פורד f-350

טיפול ברכבי פורד f-350

פורד f-350 הוא טנדר קטן עם ביצועים של משאית. הוא מעוצב בסגנון ייחודי ונוצץ, מצליח לתת מענה על הצרכים של אנשי מקצוע בתחומים שונים וגם נחשב אמין ועמיד. הוא חסכוני ביחס לדגמי טנדרים אחרים ורשימת האביזרים שלו כוללת מושבי עור מקוררים, מחוממים ומתכוונים חשמלית כולל זכרונות. עוד מצויד הרכב במערכת בקרת אקלים מפוצלת, התנעה מרחוק חיישני חניה ומצלמת רוורס. דגמי f-350 ללא ספק מציבים סטנדרטים חדשים בכל הנוגע לטנדרים ולכן הם נפוצים בישראל ובמדינות אחרות בעולם.

מלבד האמור לעיל, הטכנולוגיה של דגמי פורד f-350 כוללת מערכת שמע עם הפעלה קולית, חיישני גשם ותאורה, כוונון חשמלי לדוושות ומראות הצד ועוד. הדגש הוא על הגדרת הרכב ממשאית ולכן הוא מצד אחד דורש רישיון נהיגה מתאים, אך מצד שני הוא פוטר את רוב הלקוחות הפוטנציאליים מתשלום מע”מ. על כל פנים, כדאי מאוד לנצל את היתרונות של הרכב תוך הקפדה על ביצוע טיפולים תקופתיים בזמן.

תכנית טיפולים סטנדרטית ותכנית לנסיעה בתנאים מוגברים

בעת ביצוע טיפולים תקופתיים עבור רכב מסחרי המוגדר בתור משאית יש להקפיד על נושאים כמו מנוע, מערכת קירור, מערכת דלק, צינורות קשיחים וגם מערכת הצתה, מערכת פליטה ומערכות חשמל. בכל הנוגע לשלדה ולמרכב נהוג לבצע בדיקה של דוושת בלם, מיכלי נוזל שטיפה, צנרת וחיבורי בלמים וגם מגבר בלם, בלמים קדמיים ובלמים אחוריים כל 12,500 ק”מ או שנה. טיפול בטווח קצר יותר נדרש במידה והרכב נוסע בתנאים מוגברים כמו איזור הררי, כבישים לא סלולים וכן הלאה.

במידה ותנאי ההפעלה של פורד f-350 כוללים חשיפה לאבק, רצוי לבדוק ולהחליף קרב סינון של מסנן האוויר של המנוע ומסנן אוויר של תא הנוסעים לעיתים קרובות. מומלץ לבצע בדיקה רק במוסך מורשה הבקיא בדגמי פורד ומקפיד להשתמש בחלקי חילוף מקוריים. דגשים אחרים להפעלת הרכב בתנאי אבק הם עבור החלפת שמן מנוע כל 8,000 ק”מ לצורך גילוי רעש חריג, שחיקה, חופש או חיכוך בגלגלים וברכיבים הנלווים. בכל 45,000 ק”מ כדאי להחליף את נוזל תיבת ההילוכים האוטומטית ומעבר לכך גם לערוך סבב צמיגים לעיתים קרובות כדי למדוד את עומק המדרך.

מערכת החשמל של רכב מסחרי

בדיקה תפעולית של f-350 המשמש לצרכים מסחריים כוללת את כל מערכות החשמל ברכב. במוסך מורשה יודעים כיצד לבדוק את המערכת ולהתמקד בתאורה פנימית, מגבים, חלונות חשמליים, מתזים, מראות, נעילה מרכזית, תאורת תא מטען, לוח מחוונים, צופר וכדומה. בדיקה של מערכות החשמל היא אינה פריבילגיה: הקפדה עליה מבטיחה את עמידות הרכב המסחרי גם בתנאים קיצוניים ולאחר מאות אלפי קילומטרים של עבודה מאומצת.

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד