שירות לרכבי פורד connect

טיפול ברכבי פורד connect

פורד connect הוא רכב מסחרי שיכול לשמש גם לצרכים פרטיים. יש לו מראה חיצוני נועז ומסוגנן אך בקרת האיכות שלו נחשבת ברמה גבוהה מאוד. הוא מיוצר על בסיס תכנון הנדסי המציב סטנדרטים גבוהים ועיצוב תא הנהג שלו מבטיח נסיעה נוחה לאורך זמן. הדגשים העיקריים בעיצוב פנים הוא על תא נוסעים חדש, מושבים ארגונומיים לשיפור פרודקטיביות וארגז מטען עם התקני קשירה העומדים בתקן DIN ואף יכולים להגדיל את המטען בצורה משמעותית. הרכב מצויד במערכת בקרת יציבות אלקטרונית מסוג ESP  והוא שומר על איזון בכל מצב. הוא מגיע בגרסאות בעלות רוחק סרנים קצר או ארוך, דפנות צד שטוחות באיזור המטען להגדלת הנפח הפנימי וקשתות גלגלים לצד פסי הגנה לאורך המרכב ופגושים בצבעים משלימים.

המאפיינים הבולטים של רכב connect הופכים אותו לפתרון אידיאלי עבור בעלי מלאכה ואנשי מקצוע. מצד שני, חשוב מאוד להקפיד על ביצוע טיפולים שוטפים במרכז שירות מורשה. באמצעות טיפולים אלו ניתן להפיק את המרב מהרכב ולמנוע נזקים למנוע או לרכיבים חיוניים אחרים.

העקרונות המנחים של תחזוקת רכב מסחרי

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין הרבה הבדלים בין רכבים מסחריים או פרטיים שעוברים בדיקות תקופתיות המתבצעות לפי הוראות היצרן כל 15,000 ק”מ או שנה.בדגמי פורד connect בודקים את נוזל מערכת ההיגוי בכל בדיקה תקופתית ובאותו מעמד גם בודקים את מערכת ההיגוי ההידראולית ואת הצנרת, את מערכת ההיגוי והשיכוך, את שמן תיבת ההילוכים ואת הגומיות לציריות. במידה והרכב גומע מספר גבוה של קילומטרים רצוי להקדים את הטיפולים ולהתייעץ עם נציגי מרכז השירות לגבי טיפול כל 10,000 ק”מ או 6 חודשים.

טיפולים תקופתיים נוספים המבוצעים בדגמי connect הם במערכת מיזוג אוויר, במערכת הקירור ובמערכת הדלק. יש לבדוק את מערכת הקירור כולל כמות נוזל הקירור בפעם הראשונה לאחר 15,000 ק”מ ולאחר מכן כל 30,000 ק”מ או 24 חודשים, להחליף מסנן דלק כל 45,000 ק”מ ולבדוק את כל מערכות החשמל בצורה קבועה.

דוושת בלם נבדקת גם היא כל טיפול תקופתי ולעומתה נוזל בלמים מוחלף כל 24 חודשים למעט מקרים בהם היא מופעלת באופן מוגבר. במקרים אלו של נסיעה באיזור הררי או על כבישי עפר, רצוי להחליף את נוזל הבלמים בתדירות גבוהה של אחת לשנה. מעבר לכך, העקרונות המנחים של תחזוקת רכב מסחרי כוללים בדגמי connect בדיקת של רצועת ההנעה במנוע כל 15,000 ק”מ ובדיקה של מרווח שסתומים כל 135,000 ק”מ או 6 שנים, המוקדם מביניהם.

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד