שירות לרכבי פורד אקספלורר

טיפול בפורד אקספלורר

פורד אקספלורר הוא רכב פנאי-שטח SUV עם מנוע 6V בנפח 3.5 ליטר. הטכנולוגיה המוטמעת בדגמי פורד אלו חוסכת 25% מצריכת הדלק בנסיעה בינעירונית, אולם היא אינה באה על חשבון חווית נהיגה אופטימאלית. הטכנולוגיה מאפשרת לשלוט בכל אספקט של הרכב וזהו הדגם הראשון של פורד המעניק בחירה בחגורות בטיחות מתנפחות במושבים החיצוניים של שורת המושבים השנייה. החלל הפנימי של הרכב מעוצב עם שלוש שורות מושבים, מקום לעד 7 נוסעים וספסל מפוצל עם אפשרות קיפול למצב שטוח. מערכת האחיזה מקנה שליטה מלאה גם בנסיעה על כביש רטוב והיא עולה בקנה אחד עם מערכת נוספת של בקרת נסיעה בפניות.

החידושים של פורד אקספלורר מחדדים את החשיבות של טיפולים תקופתיים במוסך מורשה. יש להקפיד לבצע את הטיפולים במועד וכך למנוע תיקונים יקרים בעתיד. הטיפולים גם מבטיחים תחזוקה של הרכב ושמירה על הערך שלו במהלך מכירה או עסקאות טרייד אין. האחריות של הנהג היא לוודא כי הטיפולים מבוצעים תוך שימוש בחלקי חילוף מקוריים בלבד, במוסך המורשה על ידי היצרנית פורד ותוך הקפדה על תכנית מסודרת וברורה.

תכנית הטיפולים של הרכב

טיפולים קבועים ברכב מבטיחים נסיעה בטוחה ועמידות בפני נזקים. במידה וההפעלה של הרכב היא בעיקר בתנאי אבק, כמו למשל כתוצאה מנסיעה בדרכים לא סלולות או מאובקות, יש להחליף את מסנן האוויר בתא הנוסעים ולהכניס את הרכב למוסך כל 8,000 ק”מ כדי לבדוק את הגלגלים והרכיבים הנלווים לגילוי רעש חריג, שחיקה, חופש או ריכוך. באותה הזדמנות רצוי גם לערוך סבב צמיגים ולבדוק את השחיקה שלהם כמו גם את עומק המדרך. בכל 8,000 ק”מ או 6 חודשים יש להחליף שמן מנוע ומסנן שמן ובכל 45,000 ק”מ להחליף את נוזל תיבת ההילוכים האוטומטית.

במידה והרכב אינו נוסע בתנאי אבק, הטיפול הרצוי מתבצע כל 15,000 ק”מ או 12 חודשים – מה שבא קודם. בטיפול כזה בודקים שמנים ונוזלים ומבצעים שטיפת מערכות. מתמקדים ברצועות הנעה, במערכות קירור ובמסנן אוויר ומחליפים שמן ומסנן שמן מנוע. עוד מתבצעות בכל טיפול שנתי תקופתי בדיקות של צינורות קשיחים, דוושת בלם, נוזל בלמים, בלם חנייה, חגורות בטיחות, בולמי זעזועים ועוד.

הנחיות חריגות גורסות כי בסרנים אחוריים וביחידות הפרשי כוח של דגמי אקספלורר נעשה שימוש בחומר סיכה לכל החיים. אין צורך לבדוק או להחליף את חומרי הסיכה, אלא אם קיים חשש לדליפה. בנוסף, יש להחליף את חומר הסיכה של הסרן בכל פעם שהוא הוטבל במים.

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד