פורד פוקוס – בעיות בגיר

לפעמים הרצון להיות בעליה של פורד פוקוס חדשה מעודד אותנו להחליף את הרכב הישן מוקדם משתכננו.
ללא ספק, פורד פוקוס מציעה חוויית נהיגה משודרגת, מערכות בטיחות מתקדמות ואיכות נסיעה משובחת.

אך לעיתים לקידמה הזו יש גם מחיר. החידושים הטכנולוגיים בעולם הרכב הגיעו לכל המכלולים, וביניהם גם לתיבת ההילוכים המופעלת בשנים האחרונות בפיקוד רובוטי.
חלק מהנהגים דיווחו על תקלות חוזרות ונשנות בגיר הרובוטי, וחברת פורד העולמית לקחה את הנושא לתשומת לבה.

אודות הרכב

פורד פוקוס הוא רכב משפחתי פופולרי מאוד בקרב משפחות וחברות ליסינג, ובעל מאפיינים ספורטיביים מהנים למדי. דגם זה המיוצר על ידי החברה מאז 1998, מצויד בשנים האחרונות בטכנולוגיה העדכנית ביותר ובמערכות נוחות וידידותיות לתפעול. בין היתר, מציעה פורד פוקוס נוחות נסיעה מרבית הן במושבים הקדמיים והן בשטח הרחב באזור המושבים האחוריים.

בעיות בגיר הרובוטי

פורד פוקוס נמכרת גם בגרסה עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת מצמד כפול. בחלק מדגמים אלה, נתקלו נהגים רבים בבעיות בפעולת הגיר הרובוטי הבאות לביטוי בתקלות שונות: השתנקות הרכב (כאילו עוד רגע ייכבה), תחושת חוסר כוח ובעיות ב”סחיבה”, ועמידה במקום כאשר הרכב נמצא בהילוך Drive. התקלה האחרונה, כך לדברי חלק מהנהגים, נפתרת רק לאחר שמכבים את המנוע ומתניעים מחדש.

בעקבות התקלות הזמינה בשנת 2015 חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, את בעלי מכוניות פורד פוקוס למוסך כדי לטפל בבעיות שהתגלו. כאשר נמצא כי מקור הבעיה בתיבת המצמד הכפול בגיר הרובוטי, הוחלט להחזיר למכוניות אלו את תיבת ההילוכים האוטומטית הרגילה.

קריאה לבעלי הרכב (Recall)

במכתב ששלחה מחלקת שירות הלקוחות של דלק מוטורס לבעלי פורד פוקס, היא ביקשה לתאם מועד לעדכון תוכנת המחשב באחד ממרכזי השירות המורשים מטעמה. לנוחיותם של הנהגים, מופיע במכתב קישור לאתר האינטרנט שבו רשימת מרכזי השירות ופרטיהם. דלק מוטורס הדגישה במכתב כי חברת פורד פיתחה עדכון לתוכנה המנהלת את תיבת ההילוכים, ועדכון זה מסוגל לשפר את פעולתו של הגיר ולמנוע תקלות עתידיות. למעשה, לא מדובר כאן בתיקון הגיר, אלא בעדכון שלא נחשב לתיקון בטיחותי ולא חלה חובה לבצעו. השיפור מוצע לבעלי הרכבים חינם אין כסף.

הארכת האחריות

בנוסף לעדכון התוכנה, הציעה יבואנית פורד הארכה של משך האחריות לתיבת ההילוכים, מעבר לשלוש שנים כפי שניתנות לשאר רכיבי הרכב. כעת בעלי פורד פוקוס יוכלו ליהנות מאחריות ל-5 שנים או ל-160 אלף קילומטר, כאשר האחריות למחשב המנהל את תיבת ההילוכים תהיה ל-10 שנים, או ל-240 אלף קילומטרים. חשוב לזכור כי האחריות מתחילה מהמועד שבו עלה הרכב לכביש, והיא נמשכת גם אם הרכב נמכר לבעלים אחרים.

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד