פורד פוקוס

טיפול בפורד פוקוס

פורד פוקוס מציעה לנהג הישראלי עיצוב ספורטיבי על בסיס דגם משפחתי וחסכוני. זהו רכב מצליח המייצג במידה רבה את הדור הבא של יצרנית הרכב פורד, בעיקר בזכות הקווים המשתפלים של הגג, הפנסים האחוריים וכמובן כושר התמרון והתנהגות הכביש. בדגמים אלו יש תא מטען מרווח ומנועים חדשים ומתקדמים. הטיפול ברכבים חייב להתבצע במוסך מורשה על מנת לשמור על צריכת הדלק המעולה ופליטת המזהמים המינימאלית. מעבר לכך, בדגמי פורד החדשים יש מנועים הפועלים עם הזרקת דלק ישירה, תזמון שסתומים משתנה ומגדש טורבו.

מרווח השסתומים במנוע המיוחד של פורד פוקוס נבדק כל 5 שנים או 120,000 ק”מ. רצועת התזמון מוחלפת גם היא בתדירות זהה, בעוד רצועת הינע נבדקת כל 15,000 ק”מ. שמן המנוע ומסנן שמן מנוע מוחלפים כל 15,000 ק”מ בכל הדגמים. במערכת הקירור הטיפול העיקרי הוא בדיקה כל 15,000 ק”מ, לצד החלפת נוזל קירור כל 10 שנים. מערכת הדלק מחייבת גם היא התייחסות מיוחדת מצד המוסך. סיבובי מנוע בסרק נבדקים כל 15,000 ק”מ, מסנן אוויר מוחלף כל 3 שנים או 60,000 ק”מ וצנרת דלק נבדקת כל 15,000 ק”מ. בנוסף, ריקון מסנן סולר ומשקעים מתבצע על ידי ניקוי מלא כל 15,000 ק”מ.

הנחיות למוסך מורשה

ההנחיות העיקריות לגבי מוסך מורשה המטפל בדגמי פורד פוקוס הן לבדוק את רצועת האביזרים של המנוע ליובש, חריצים וחופש. עוד הנחיה היא להחליף שמן מנוע ומסנן שמן בתדירות גבוהה במידה והרכב מופעל בתנאים קשים. על אף שמדובר על רכב פנאי לשימושים משפחתיים, יש לבדוק גם מתלה קדמי ואחורי כל 15,000 ק”מ.

יש צורך בהחלפה של מצתים כל 3 שנים או 60,000 ק”מ, המוקדם מביניהם. מערכת בקרת פליטת המזהמים של פורד היא חלק בלתי נפרד מהמיתוג החדש של דגמי פוקוס, מה שמחייב את המוסכים המורשים לבצע בדיקה כל 15,000 ק”מ. בדיקה נוספת בתדירות הזו מתבצעת עבור שסתום אוויר בית ארכובה, מערכת הפליטה, מגני חום, מערכת מיחזור גזי פליטה וכל מערכות החשמל, לרבות כמות נוזל וריכוז אלקטרוליט במצבר.

לקביעת תור במרכז אדיב א. אורמוזה בירושלים צרו עמנו קשר 050-4432121 ונשמח לטפל בכם!

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד