מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

בשנות ה-80 התייחסו השווקים האמריקאים והאירופאים בסקפטיות לגבי מכוניות שמיוצרות ביפן. עם השנים הצליחו יצרנים יפנים כמו טויוטה, הונדה וניסאן, לצאת מחוץ לשווקים המקומיים, ולהשיג לעצמם דריסת רגל במדינות אחרות.

זאת בעיקר בזכות העובדה שמכוניות יפניות נחשבו מאז ומתמיד לכלי רכב שיחזיקו מעמד שנים רבות. הנתונים של השנים האחרונות מלמדים אף הם שהמותגים היפניים עדיין מובילים בענף הרכבים כשזה נוגע לאמינות. סקר שערכה חברת Auto Express Driver Power בשנת 2015, מצא כי שבעה מתוך עשרת יצרני המכוניות המובילים באותה שנה היו יפנים, ומבין רשימת 100 הרכבים האמינים ביותר בעולם, שליש מהם היו רכבים יפניים. לכן לא פלא שרכב יפני נוסף כמו המאזדה CX-5 הפך לאחד הרכבים הנמכרים בישראל.

אודות מאזדה CX-5

מאזדה CX-5 הוא רכב פנאי, קרוס אובר קומפקטי, עם תא נוסעים נוח ואבזור עשיר. המודל הראשון של מאזדה CX-5 יוצר ב-2012, וזו המכונית הראשונה של מאזדה שמציעה את סגנון העיצוב KODO – Soul of Motion.

הדור הראשון והדור השני

הדור הראשון של מאזדה CX-5 הוא הרכב הראשון שבו הוצעה מלוא טכנולוגיית ה-Skyactive. טכנולוגיה זו כוללת פלטפורמה קלת משקל אך קשוחה, המשולבת בסדרה חדשה ויעילה של תמסורת ומנוע אשר מפחיתה את הפליטות ואת צריכת הדלק. מודל זה זכה בפרס “מכונית השנה” ביפן לשנת 2012.

הדור השני של מאזדה CX-5 הוצג ב-2016 בתצוגת מכוניות בלוס אנג’לס. כאן הוא כבר זכה למתיחת פנים עיצובית לצד טכנולוגיה חדישה והוצע גם עם מנוע דיזל. אחד המאפיינים החדשים של מכונית זו הוא צבע אדום בשם Soul Red Crystal.

עיצוב, אבזור ובטיחות

הדור השני של מאזדה CX-5 מציע עיצוב חיצוני דומה לדור הראשון, למעט החרטום השונה שבו יחידות תאורה דקות וצרות וסבכה גדולה מקדימה. עיצוב זה מקנה תחושה של מכונית רחבה מכפי שהיא במציאות, אך יש הטוענים כי היא פוגעת במראה הדינמי של הדור הראשון.

העיצוב הפנימי כולל דיפון מעור בגוון בהיר ונעים יותר, בהשוואה לגוון האפל משהו של הדור הקודם. הנוסעים במושב האחורי יכולים ליהנות מפתחי מיזוג ומשקע USB, תא המטען רחב יותר מהדגם הקודם, והוא כולל צמיג חלופי קטן.

גם האבזור של הדור השני עשיר יותר מקודמו ומציע שיפורים מגוונים: מסך תצוגה, מצלמת נסיעה לאחור, מושב נהג המתכוונן באופן חשמלי, ריפודי עור, מראות חשמליות מתקפלות, בקרת שיוט ובקרת אקלים מפוצלת ועוד.

באשר לבטיחות, לפי המכון לבטיחות בדרכים האמריקאית (IIHS – Insurance Institute for Highway Safety), המאזדה CX-5 מהדור הראשון השיגה דירוגים טובים בבדיקת התרסקות, למעט באזור החזית. בעקבות בדיקות אלה, ערכה החברה שינויים בעיצוב הדור השני שהעלו את הדירוג הבטיחותי גם בחזית הרכב.

מאזדה CX-5 מול המתחרות

לעומת הרכבים המתחרים, מצליחה מאזדה CX-5 לשמור על ריסון המרכב בעת עומס גבוה על המרכב ובנסיעה בדרכים מפותלות. הגה הרכב מגיב במהירות ומאפשר לשמור על קצב נסיעה מהיר גם בנסיעה עקלקלה. כל המערכות ברכב זה – מתלים, בלמים ומנוע – מיישרות קו והופכות את המכונית למעין רכב ספורט דינמי.

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד