מאזדה 3

טיפול במאזדה 3

אין ספק לגבי ההצלחה של מאזדה 3. הרכב המשפחתי הצליח לשבור הרבה שיאים ולהתחבב על נהגים ספורטיביים, משפחות ואנשי עסקים. הרכב מייצר מפגש יוצא דופן בין טכנולוגיה מתקדמת, ביצועים מרשימים וצריכת דלק אטרקטיבית. הדגמים החדשים של מאזדה 3 ניחנו גם בעיצוב ייחודי ונמכרים בשלל צבעים. יחד עם זאת, על מנת ליהנות מהרכב לאורך זמן כדאי להכניס את הרכב בזמן למוסך מורשה ולהכיר את הטיפולים העיקריים.

בכל הנוגע אל המנוע של הרכב, הטיפול העיקרי הוא בדיקה של מרווח שסתומים כל 120,000 ק”מ וכוונון לפי הצורך. יש לבדוק את רצועת ההנעה כל 15,000 ק”מ ולהחליף שמן מנוע ומסנן שמן מנוע בתדירות זהה. מעבר לכך, בדיקה של מערכת האידוי מתבצעת כל 60,000 ק”מ בלבד. במערכת הקירור של הרכב הדגש הוא על בדיקה כל 30,000 ק”מ והבחנה בין נוזל קירור מסוג 22FL לכל נוזל אחר. במערכת הדלק הטיפול בדגמי מאזדה הוא ניקוי של מסנן אוויר כל 15,000 ק”מ והחלפה כל 60,000 ק”מ, כאשר את מסנן הדלק צריך להחליף כל 45,000 ק”מ. צינורות דלק קשיחים וגמישים דורשים בדיקה כל 30,000 ק”מ.

תחזוקת הרכב

דגמי מאזדה אמינים מאוד והתחזוקה של רכבים אלו זולה יחסית. לא צריך לשאת בהוצאות גבוהות על מנת ליהנות מהפוטנציאל של הרכב, בעיקר כאשר השימוש הוא משפחתי וסולידי. את המצתים של הדגמים המשפחתיים ניתן להחליף כל 120,000 ק”מ או שלוש שנים בלבד, בעוד מצתים של מנוע 6Z יחייבו החלפה כל 45,000 ק”מ. את מערכת הפליטה יש לבדוק כל 75,000 ק”מ בעוד במערכות החשמל הבדיקות תכופות יותר. כל 15,000 ק”מ חובה לבצע טיפול הכולל בדיקה של כמות נוזל וריכוז אלקטרוליט במצבר ובחיבוריו השונים. למעשה, כל מערכות החשמל נבדקות כל 15,000 ק”מ וכך גם בדגמי רכבים נפוצים אחרים.
בדיקות נוספות שיש לבצע כל 15,000 ק”מ הן תחת הקטגוריה של שלדה ומרכב: דוושת בלם, נוזל בלמים, מיכלי נוזל שטיפה, בלם חנייה, מגבר בלם והצינורות הגמישים, בלמי דיסק ונוזל מערכת הגה כוח, צינורות גמישים וגמישים ומחברים.

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד