המסחריות של פורד

נהגים רבים בעולם מאמצים בהתלהבות רבה את המסחרית של פורד כרכב עבודה חכם וגמיש המצריך רישיון נהיגה לרכב פרטי – והופכים את חברת פורד ליצרנית הטרנזיטים הפופולרית ביותר בעולם.

המסחריות של פורד מציעות על הכביש את הנוחות הביתית, עם מושבים מפנקים במיוחד שניתן לחמם ולכוונן ידנית וחשמלית, אביזרים מיוחדים כמו מחזיקי ספלים ובקבוקים, צג רב-תכליתי עם מרכז הודעות ובקרת אקלים ידנית עם מתגים גם לנוסעים מאחור.

כל המודלים המסחריים של החברה מעוצבים כרכבים גדולים מאוד בעלי נפח גדול המאפשר העמסה ברוחב יד. בנוסף, מערכות הבטיחות ברכבים אלה הן מהמתקדמות בענף וכוללות מגוון אפשרויות: ביטול נעילה אוטומטית במקרה של תאונה, בלימה אוטומטית בשעת חירום, זיהוי מידי של הולכי רגל ותמרורי תנועה או אפשרות לניטור מרחק מלפנים.

המסחריות המתקדמות של פורד

●    פורד טרנזיט וואן (Ford Transit Van) – רכב שבו מותקן מנוע 2.0 ליטר מסוג TDCI Doratorq.
●    פורד טרנזיט קומבי (Ford Transit Kombi) – כמו המודל הקודם, גם מסחרית זו מצוידת במנועTDCI Doratorq.
●    פורד טרנזיט קאסטם וואן (Ford Transit Custom Van) – דגם שבו הותקן מנוע דיזלTDCI Duratorq Diesel.
●    פורד טרנזיט קאסטם קומבי (Ford Transit Custom Kombi) – דגם זה מצויד במנוע דיזלTDCI Duratorq Diesel ובנוסף עם מערכת מיוחדת הכוללת מנגנון “עצור וסע” Auto Start-Stop.
●    פורד F-350 – טנדר פתוח עם מנוע Power Storke V8 6.7L Diesel ונוחות נהיגה מיוחדת במינה.

תקלות נפוצות ברכבי פורד

גם במכוניות המשוכללות והמתקדמות ביותר, קשה לצפות שכל אלפי החלקים והרכיבים יצליחו לעבוד ללא שום תקלה. ואכן, במהלך השנים נאלצה גם חברת פורד הוותיקה להתמודד עם מספר תקלות נפוצות.

התקלה הראשונה התגלתה בתחילת שנות ה-2000. תקלה במנגנון הנעילה של חגורת הבטיחות במושב הנהג ובמושב הנוסע שלצידו גרמה למבצע החזרות (Recall) שכלל כ-1.4 מיליון מכוניות. אומנם החברה התייחסה לבעיה זו ככישלון של הספק החיצוני (יצרנית חלקי הרכב TRW), אבל לקחה אחריות והזמינה לתיקון רכבים משנת הייצור 2001.
יותר מעשור לאחר תקלת החגורות, בתחילת 2015, הודיעה יבואנית פורד, חברת דלק מוטורס, על Recall של דגם פורד F-350 עם מנוע מסוג 6.7 ליטר טורבו דיזל שיוצר עד נובמבר 2013. בדיקה העלתה כי קיימת תקלה בתוכנת הניהול של מחשב ה-F-350. התקלה, שהצביעה על אפשרות שהרכב לא עומד בתקני זיהום האוויר, נפתרה לאחר עדכון תוכנת המנוע.

תקלה אחרת שהסתיימה במבצע החזרות נוסף התרחשה מספר חודשים מאוחר יותר, כאשר אלפי רכבי פורד מדגם פוקוס ופיאסטה, הוזמנו לתיקון תקלות שהתגלו במערכת הגיר האוטומטית. בעקבות זאת, החליטה החברה לשוב ולהתקין במודלים אלה המצוידים במצמד כפול, את הגיר האוטומטי הרגיל. החברה עדכנה את תוכנת המחשב המנהלת את תיבת ההילוכים, שיפרה את פעילות הגיר ומנעה התפתחות של תקלות נוספות. בנוסף, האריכה פורד את אחריות היצרן ל-10 שנים או עד ל-240,000 ק”מ.

מאמרים נוספים


מאזדה CX-5 – מה הופך אותו לאחד הרכבים הנמכרים בישראל?

מאזדה 2 – תקלות נפוצות

ההגה ננעל – מה עלי לעשות?

פורד פוקוס – בעיות בגיר

המסחריות של פורד